Jelenlegi hely

Beérett a ribiszke

Beérett a ribiszke

Használjuk ki a szezont, fogyasszunk belőle minél többet nyersen!

Ribizli, ribiszke. Azon ritka gyümölcsök egyike, melyet nyersen, frissen kevésbé fogyasztunk, többnyire szörp, gyümölcsszósz, zselé készül belőle, esetleg bor, pálinka, likőr, de süteményekben is finom. Érdemes kihasználni a szezont, legyűrni az ellenérzéseket, mert a ribizli számtalan kedvező élettani hatással rendelkezik. Termése alapján lehet fehér, vörös és fekete a ribizli.

Rendkívül alacsony a cukor- és a kalóriatartalma (10 deka mindösszesen 29 kcal), rostokban, pektinekben viszont bővelkedik. Savas gyümölcs – ennek köszönheti fanyar, savanykás ízét -, található benne többek között alma-, citrom-, ecet-, oxálsav is.

Jelentős C-vitaminforrás – 10 deka ribizliben 35-40 milligram C-vitamin van, de B- és E-, H-vitaminokban is bővelkedik. Az ásványi anyagok közül a kálcium, a nátrium, a foszfor, a magnézium, a vas és főleg a kálium mennyisége kimagasló. Favonoid- és béta-karotin tartalma is jelentős.
Kedvező élettani és gyógyhatásai

Immunerősítő. Rendszeres fogyasztása jó hatással van a látásra. C-vitamin tartalmának köszönhetően hatásos a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának megelőzésében és kezelésében, erősíti az ereket, csökkenti a magas vérnyomást, kordában tartja a koleszterinszintet, fokozza az anyagcserét, méregtelenítő hatású. Antioxidáns tartalma miatt természetes öregedésgátló, gátolja a daganat- és vesekőképződést. Gyulladáscsökkentő. Allergia ellen is bevethető.

Forrás: Életszépítők

További cikkek hasonló témában

Gyepápolási tanácsok

Ahogy éghajlatunk évtizedek óta egyre inkább melegszik, kevesebb...

Egyszerűen vadregényes!
Közel a természethez, kifinomult egyszerűséggel...
Fűszernövények hatásai
A magunk által megtermelt fűszernövényeknél...
A hortenzia gondozása és ültetése
Nagymamáink kertjében nélkülözhetetlen virág...

Hozzászólások